- Advertentie -
Home Cannabisindustrie Analyses Cannabisconsument een van de meest lucratieve demografische categorieën

Cannabisconsument een van de meest lucratieve demografische categorieën

De cannabisconsument, als een nieuwe demografische doelgroep, is een aantrekkelijke en lucratieve consumentengroep, ook voor andere industrieën.

0
Cannabisconsument een van de meest lucratieve demografische categorieën
Via New Frontier Data
- Advertentie -

New Frontier Data, een autoriteit op het gebied van data, analyse en business intelligence in de wereldwijde cannabisindustrie, brengt in samenwerking met Mantis Ad Network, een toonaangevend advertentienetwerk dat zich toelegt op de legale cannabisindustrie, zijn nieuwste branche rapport uit over de cannabisconsument; 2021 Amerikaanse Cannabis Consumer Evolution: Archetypes, Preferences & Behaviors.

Cannabisconsument een gewilde klant

Het rapport bevat de derde editie van New Frontier Data van een diepgaande en uitgebreide analyse van het cannabisgebruik en het koopgedrag, gelaagd over honderden miljoenen sociale en demografische gegevenspunten, om merken, operators, adverteerders en investeerders te begeleiden en te versterken die op zoek zijn naar activering en het genereren van inkomsten en profiteren van de explosieve groei van de opkomende markten.

De studie presenteert een langverwachte nieuwe reeks benchmarks voor cannabisconsumenten en herdefinieert het gedrag van cannabisconsumenten in de VS op een keerpunt in de groei van de wereldwijde industrie, om de 10 meest kritische cannabisconsumentenprofielen te presenteren die merken en adverteerders moeten begrijpen om zo goed mogelijk betrokken te zijn. met de evoluerende en groeiende groep cannabisconsumenten.

“De cannabisconsument (…) is nu een aantrekkelijke en lucratieve consumentengroep(…)”

“De cannabisconsument, als een nieuwe demografische doelgroep, is nu een aantrekkelijke en lucratieve consumentengroep waar FMCPG-merken, van fastfood tot lifestyle, niet alleen in geïnteresseerd zijn, maar ook daadwerkelijk verbinding moeten maken en waarmee ze zich moeten engageren als kritische groei en competitieve planning variabele,” aldus Giadha A. DeCarcer in het persbericht, oprichter en uitvoerend voorzitter van New Frontier Data. “Onze gegevensverzameling en onderzoek gedurende bijna een decennium levert bruikbare informatie op om deze bloeiende markt te activeren. Als het knooppunt van wereldwijde cannabisgegevens die betrouwbare, betrouwbare en onbevooroordeelde rapportage leveren, omarmen we symbiotische relaties met gerenommeerde en verantwoordelijke datapartners over de hele wereld.”

De belangrijkste bevindingen van het rapport zijn:

Medisch vs. recreatief gebruik:

  • Belangrijkste inzichten voor gedragsgerichtheid: Welzijn, ontspanning en stressvermindering worden genoemd als belangrijkste redenen voor consumptie door volwassenen.
  • Meer mogelijkheden voor merkspecialisatie: 42% van de consumenten identificeert zichzelf als primair of uitsluitend medisch, terwijl 58% zichzelf identificeert als recreatief.

Voorkeuren voor toppen versus niet-toppen:

  • Belang van productdiversificatie: consumptiemethoden lopen sterk uiteen: 60% edibles in plaats van joints (49%), pijpen (34%) en verdampers (34%).
  • Gebruikmaken van demografisch inzicht: de meest lucratieve groepen cannabisgebruikers zijn tussen de 21 en 35 jaar oud, twee keer zoveel kans om zowel toppen- als andere vormen te gebruiken (bijv. edibles of vapes).

Koopgewoonten:

  • Impact van sociale acceptatie en legale toegang: het jaarlijkse gebruik door volwassenen is sinds 2002 met 77% gestegen, van 10,4% naar 18%.
  • Mogelijkheid voor klantloyaliteitsprogramma’s: slechts 54% van de fysieke klanten en kopers van bezorgdiensten koopt bij hetzelfde bedrijf.
- Advertentie -

Exit mobile version