Kijken: zo kan een cannabiswinkel / coffeeshop er ook uit zien

Het kan ook anders, laat de Sip 'N' Smoke cannabiswinkel zien van Superette in Toronto, Canada. Inspiratie voor coffeeshopeigenaren!

0
Sip 'N' Smoke Superette cannabiswinkel coffeeshop
Via Superette
- Advertentie -

Menig coffeeshopbezoeker zal zich wel een voorstelling kunnen maken van de verschillende type coffeeshops dat we hebben in Nederland. Maar het kan ook anders, laat de Sip ‘N’ Smoke cannabiswinkel zien van Superette.

Tekst gaat verder onder de foto.

Sip 'N' Smoke Superette cannabiswinkel coffeeshop
Via Superette

Zoals je kunt zien op de foto’s, is het een heel funky en kleurrijk concept voor de winkel die onder andere drankjes en rookwaren met THC verkoopt in Toronto, Canada.

Sip 'N' Smoke Superette cannabiswinkel coffeeshop
Via Superette

Superette Bellwoods’ locatie en cafetaria-achtige winkelervaring verlegt de grenzen om echte innovatie te demonstreren op het gebied van customer journey, productcuratie en winkelprincipes voor een gemakkelijk toegankelijke cannabiswinkel met een kleinere footprint. Naarmate recreatieve legalisatie meer wijdverbreid wordt, is Superette’s baanbrekende en nu bewezen retailmodel om een ​​emotionele band met consumenten op te bouwen door middel van hyperlokale elementen en een meeslepende, gamified winkelervaring snel de wereldwijde gouden standaard geworden voor de evolutie van de cannabisdetailhandel. Tenminste, dat zeggen ze zelf in het persbericht.

Sip 'N' Smoke Superette cannabiswinkel coffeeshop
Via Superette

Superette’s Sip ‘N’ Smoke concept is geïnspireerd door Europese buitenkiosken

Ter gelegenheid van de opening van de vijfde winkel van het bedrijf, is het ‘parkside grab ‘n’ go express-concept’ van Superette Bellwoods geïnspireerd door Europese buitenkiosken die bekend staan ​​als Trinkhalle, samen met klassieke hoek- en gemakswinkels. Sip ‘N’ Smoke heeft alle kenmerken van Superette’s opzettelijk nostalgische winkelomgevingen, met een zonnig kleurenpalet en een ouderwetse witte en gele dambordtegelvloer als eerbetoon aan geliefde supermarktmerken. Bellwoods Sip ‘N’ Smoke is de eerste in zijn soort met een opzettelijk beperkte productfocus en verkoopt exclusief een samengestelde selectie kant-en-klare pre-rolls en dranken.

“(…)In een industrie die elke dag homogener is geworden, is Sip ‘N’ Smoke een andere manier waarop Superette de industrie vooruit blijft helpen”

Sip ‘N’ Smoke blijft trouw aan het supermarktconcept en heeft geen menu. In plaats daarvan pakken klanten een dienblad en gaan ze de rij af – geïnspireerd door de gemakkelijke stroom van een cafetaria – winkelend met hun ogen terwijl ze worden begeleid door een budtender. Naast het hypergerichte aanbod van cannabisproducten, kunnen klanten andere park-ready lifestyle-items ophalen, waaronder draagbare luidsprekers, dekens, flesopeners en bakken uit Superette’s cult-gevolgde productlijn om van te genieten in het park. Een Super Slots-machine en hun kenmerkende Munchie-telefoon ronden de typische Superette-winkelervaring af.

“‘Express’ betekent niet alleen een kleinere voetafdruk, het betekent een kans om curation, customer journey en alle retailprincipes die vergeten lijken te worden als we het over cannabis hebben, te heroverwegen. In een industrie die elke dag homogener is geworden, is Sip ‘N’ Smoke een andere manier waarop Superette de industrie vooruit blijft helpen,” aldus Drummond Munro, Chief Brand Officer, in het persbericht.

Sip 'N' Smoke Superette cannabiswinkel coffeeshop
Via Superette

Sinds het begin is het bekroonde ontwerp van Superette geworteld in de antithese van steriele cannabisdetailhandel, in plaats daarvan gericht op het opbouwen van een emotionele band met hun klant en lokale gemeenschap. Onder leiding van een team van retailexperts die tientallen jaren ervaring en een welkome frisse kijk op de cannabissector brengen, Superette medeoprichters Mimi Lam (voorheen hoofd Corporate Development bij Tokyo Smoke) en Drummond Munro (voorheen hoofd Retail Development bij Tokyo Smoke , Herschel Supply Co. en Kit en Ace) passen elke nieuwe Superette-locatie op ingenieuze wijze aan voor de buurt waarin ze wordt geopend, waarbij ze invloed putten uit bekende fysieke omgevingen om hyperlokale, meeslepende winkelervaringen te creëren. Bellwoods’ Sip ‘N’ Smoke markeert de eerste van de nieuwe innovatieve winkelconcepten van het merk, waaronder opkomende locaties in Toronto’s Stackt Market met het nieuwe SuperMarket-concept van Superette, evenals een aanstaande Superette SnackBar, SuperStop en meer.

In 2022 zal Superette hun retailconcepten voor ‘vriendelijke buurt cannabiswinkel’ op de Amerikaanse markt brengen met vlaggenschiplocaties in New York en Los Angeles.

En de vraag rijst natuurlijk: welke coffeeshop durft een dergelijk gewaagd concept aan in Nederland?