- Advertentie -
Home Cannabisindustrie Nieuws Twitter maakt meer mogelijk voor cannabis gerelateerde advertenties

Twitter maakt meer mogelijk voor cannabis gerelateerde advertenties

De uitbreiding lijkt deels een reactie op kritiek die de social media-gigant heeft gekregen op de uitrol van zijn eerste update.

0
Twitter
- Advertentie -

Twitter heeft vorige week aangekondigd dat het zijn cannabis-advertentiebeleid verder heeft bijgewerkt om gecertificeerde adverteerders in staat te stellen verpakte cannabisproducten te tonen in de gepromote advertentie-creatie op de social media-site.

Het bedrijf kreeg eerder al veel aandacht toen het in februari zijn cannabis-beleid herzag, waardoor cannabisbedrijven de kans kregen hun merken en campagnes te promoten, terwijl ze in bepaalde legale staten naar hun websites mochten linken.

Twitter meldt nu dat cannabis-merkadvertenties “verpakte cannabisproducten in ad-creatie kunnen bevatten”, hoewel het niet onmiddellijk duidelijk is of foto’s van daadwerkelijke toppen of joints uit hun verpakking ook zijn toegestaan.

Het bedrijf zegt ook dat het “enkele wijzigingen heeft aangebracht voor medische vergunninghouders en extra recreatieve markten heeft geopend (sommige beperkingen zijn van toepassing)”, maar de korte blogpost waarin de nieuwe stap werd aangekondigd, gaf geen verdere details.

Uitbreiding reageert deels op kritiek

De uitbreiding lijkt deels een reactie op kritiek die de social media-gigant heeft gekregen op de uitrol van zijn eerste update.

Alexa Alianiello, die werkzaam is bij de Amerikaanse verkoop- en partnerschapsteam van Twitter en leiding geeft aan de inspanningen van het bedrijf op het gebied van cannabisadvertenties, zei in de blogpost dat het bedrijf “veel cannabis- en hulpmiddelenbedrijven heeft gezien die advertentiecampagnes draaien, waarbij ze de kracht van ons platform en de waarde van ons publiek combineren met de innovatieve producten die in de cannabisruimte ontstaan.”

“Ze kunnen ook blijven linken naar hun eigen webpagina’s en e-commerce-ervaringen voor CBD, THC en cannabisgerelateerde producten en diensten,” aldus de post.

Kritiek op Twitter’s vorige cannabisadvertentiebeleid

Twitter’s vorige cannabisadvertentiebeleid stond alleen links naar cannabissites toe in staten waar de verkoop van cannabis legaal is, en verbood reclame die gericht was op het kopen van de plant. Het beleid was niet perfect en sommige cannabisbedrijven klaagden dat Twitter hun advertenties had afgewezen zonder duidelijke reden.

- Advertentie -

Exit mobile version