Afgelopen weekend maakte de lokale coffeeshop vereniging De Achterdeur in Tilburg bekend via verschillende sociale media kanalen bekend dat het een enquête is gestart om uit te vinden wat de klanten vinden van het wietexperiment.
Op 7 april zal namelijk de volgende fase van het wietexperiment ingaan, de experimenteerfase. Ondanks een brandbrief van deelnemende coffeeshops, bleef die datum staan.
De verenigde Tilburgse coffeeshops zouden door middel van de enquête graag weten wat hun klanten vinden over het wietexperiment. Het onderzoek bevat 6 vragen en kost maximaal 5 minuten.
De Tilburgse coffeeshops willen graag jouw mening horen over het lopende “experiment gesloten coffeeshopketen”, (wiet experiment).
Scan deze QR code en vul anoniem je mening in, het zijn 6 vragen en kost je nog geen 5 minuten tijd! Dank je voor je bijdrage aan het experiment! 🙏🏼 pic.twitter.com/fj2PEwL0bn— Ver. T. Coffeeshops (@deachterdeur) March 23, 2025
In het onderzoek wordt onder andere gevraagd naar wat voor soort producten meestal worden gekocht, of ze bewust zijn van de datum van 7 april en de veranderingen die dat met zich meebrengt en of ze nu vooral producten van het wietexperiment kopen, daarbuiten of beiden.
Maar ook, waarom ze op dit moment geen wietproef producten kopen, wat ze van de kwaliteit vinden vergeleken met het gedoogde aanbod en waar ze verwachten hun aankopen te doen vanaf 7 april.
Kom je uit Tilburg? Doe dan mee met de enquête via deze link.