Amerikanen tussen 30-40 spendeerden $ 4,7 miljard aan cannabis in 2021

Cannabis consumenten in de Verenigde Staten tussen de 30-40 jaar oud hebben voor maar liefst $ 4,7 miljard besteed aan cannabis in 2021.

0
Canopy Growth CEO legale cannabis verkoop maine nebraska Amerikaanse verkiezingen cannabis legalisatie amerikaanse congres more act georgia

Akerna (NASDAQ:KERN), een toonaangevende leverancier van software en ontwikkelaar van de eerste seed-to-sale enterprise resource planning (ERP) softwaretechnologie (MJ Platform®) voor de cannabisindustrie, maakte vorige week bekend in een persbericht dat cannabis consumenten in de Verenigde Staten tussen de 30-40 jaar oud voor maar liefst $ 4,7 miljard hebben besteed aan cannabis in 2021. Daarmee is het veruit de grootste groep cannabis consumenten, wat we kunnen bevestigen als we kijken naar de statistieken van meerdere sociale media kanalen in ons beheer.

30-40 jarigen veruit de grootste groep cannabis consumenten

Uit gegevens blijkt dat de leeftijdscategorie van 30-40 jaar, vaak aangeduid als oudere millennials, dit jaar goed is voor 30,2% van alle legale cannabisverkopen in de VS, met meer dan $ 4,7 miljard verkoop aan cannabisproducten.

goed voor 30,2% van alle legale cannabisverkopen in de VS

Oudere millennials leiden in veel categorieën uitgaven, en hun impact en voorkeuren zullen een enorm effect hebben op de cannabisindustrie.

Wat betreft productvoorkeuren binnen de leeftijdsgroep, koopt de demografische groep 30-40 jaar met 49% consequent het meeste toppen, maar als we kijken naar geslacht, verschilt dat. Toppen bestaan uit meer dan 51% van de omzet voor mannelijke productvoorkeuren, maar slechts 46% voor vrouwen in vergelijking met andere producten. Het verschil in verkoopaandeel van 5% komt naar voren in de categorie cartridges/pennen, waar mannen 30% van hun geld uitgeven en vrouwen 35%.

Ook voor de situatie in Nederland zijn het interessante statistieken, waarbij we wel moeten opmerken dat in het aanstaande wietexperiment de concentraten en edibles achter blijven op de ontwikkelingen in de VS en Canada. Mede daarom schreef onze oprichter Mauro Picavet dan ook al eerder een pleidooi om ook alle vormen van hasjolie (concentraten) ter bevordering van de de volksgezondheid te reguleren.

Vrouwen

  • Toppen: 46%
  • Cartridge / vaporizer pennen: 35%
  • Concentraten (ook hasj valt daar onder): 11%
  • Edibles: 7%
  • Anders: 1%

Mannen

  • Toppen: 51%
  • Cartridge / pennen: 30%
  • Concentraten (ook hasj valt daar onder): 13%
  • Edibles: 5%
  • Anders: 1%

Wanneer gekeken word naar productvoorkeuren in relatie tot andere leeftijdsgroepen, concentreren de 30-40 demografische aankopen zich meer dan oudere leeftijdsgroepen. Omgekeerd koopt dezelfde groep minder edibles dan oudere consumenten.

“Cannabiswinkels en merken zouden veel aandacht moeten besteden aan deze demografische groep(…)”

“De leeftijdscategorie van 30-40 jaar heeft cannabisconsumenten consequent geleid in het volume van de aankoop van cannabis”, zegt James Ahrendt in het persbericht, Business Intelligence Architect bij Akerna.

“Cannabiswinkels en merken zouden veel aandacht moeten besteden aan deze demografische groep. Inspelen op hun voorkeuren kan een enorm verschil maken in merk- en verkoopsucces.”

Andere relevante informatie voor de de leeftijdscategorie 30-40:

Gemiddelde order

  • $ 116,36

Gemiddeld aantal producten

  • 2,87 producten per aankoop

Verkoop per productcategorie

  • Toppen – 49%
  • Cartridge / vaporizer pennen: – 32%
  • Concentraten – 12%
  • Edibles – 6%
  • Overig – 1%

Demografie:

  • 63,6% man
  • 36,4% vrouw