Canopy Growth neemt optie overname edibles producent Wana Brands voor $297,5 miljoen

Canopy Growth heeft een optie genomen tot overname van Wana Brands voor $297,5 bij legalisatie van cannabis in de VS.

0
canopy growth wana brands edibles producent
Via PR Newswire
- Advertentie -

Gisteren maakte Canopy Growth (NASDAQ:CGC) bekend in een persbericht dat het de nummer #1 Noord-Amerikaanse edibles producent Wana Brands zal overnemen bij landelijke legalisatie in de VS. De bedrijven zijn namelijk tot een overeenkomst gekomen. In dat geval zal Canopy Growth een contante vooruitbetaling doen van in totaal USD $297,5 miljoen.

De overname zal Canopy Growth het recht te geven, mits de federale toestemming van THC in de VS, 100% van de uitstaande lidmaatschapsbelangen van Wana, het #1 cannabis edibles-merk in Noord-Amerika qua marktaandeel, te verwerven.

Wana produceert en verkoopt gummies in de Amerikaanse staat Colorado en geeft haar intellectuele eigendom in licentie aan partners, die Wana-gummies in de VS produceren, distribueren en verkopen, waaronder Californië, Arizona, Illinois, Michigan en Florida, waardoor Wana een totale voetafdruk heeft van 12 staten van de VS momenteel, en in heel Canada. Wana verwacht vóór het einde van kalender 2022 licentieovereenkomsten te hebben in meer dan 20 Amerikaanse staten, inclusief in toekomstige markten voor volwassen gebruik in New York en New Jersey.

Reacties management Canopy Growth en Wana Brands

“(…)onze marktpositie in zowel Canada als de Verenigde Staten te versterken”

“Terwijl we Canopy Growth vestigen als ‘s werelds toonaangevende cannabisbedrijf, zal de overname van het #1 cannabis edibles-merk in Noord-Amerika dienen om onze marktpositie in zowel Canada als de Verenigde Staten te versterken”, aldus David Klein in het persbericht, CEO van Canopy Growth. “Het recht om Wana te verwerven stelt een andere belangrijke, directe weg naar de Amerikaanse THC-markt veilig, mits federale toestemming, en in Canada zullen we de best gerangschikte cannabinoïde gummies toevoegen aan onze toonaangevende merken. We hebben vertrouwen in de toekomstige groei van de categorie eetwaren en de enorme kansen met Wana.”

“(…)weerspiegelt het hoogtepunt van meer dan tien jaar hard werken(…)”

“De aankondiging van vandaag weerspiegelt het hoogtepunt van meer dan tien jaar hard werken, toewijding en visie van onze medewerkers en partners, evenals een niet-aflatende toewijding aan de fabriek en onze klanten”, aldus Nancy Whiteman in het persbericht, CEO en medeoprichter van Wana Brands. “We hebben lang nagedacht over hoe de volgende fase van onze groei eruit zou kunnen zien, en deze deal is niet alleen een geweldig bewijs van onze focus op bottom-line groei en fiscale ijver, maar ook van de waarde die Wana volgens ons kan bieden aan Canopy en haar aandeelhouders nu en in de toekomst. We hebben de afgelopen 11 jaar veel partners ontmoet, maar tot op de dag van vandaag voelde niemand zich de beste en juiste partner. We zijn ongelooflijk nederig en vereerd om deel uit te maken van waar Canopy Growth aan bouwt voorwaarden voor de toekomst van deze industrie.”