Bruce Linton, voormalig CEO van Canopy Growth, en Curt Dalton, oprichter van Cannabis.net, hebben behoorlijk pittige debatten gevoerd over een verscheidenheid aan cannabisonderwerpen, waaronder de waarde van branding, de grootste fout bij Canopy Growth (te groot inzetten op industriële hennep, en de waarde van paddenstoelen en medicijnen. De Cannabis 10x-show besloot namelijk om Curt Dalton en Bruce Linton nog een keer uit te nodigen voor een debat.
Bruce Linton’s grootste fout
Curt Dalton vroeg Bruce Linton onder andere wat zijn grootste fout was zijn periode als CEO van Canopy Growth. Daarop antwoordde hij het volgende:
“Nou, er waren meerdere. Jij en ik hebben het hier vaak over gehad. Ik heb er meerdere gemaakt. In het begin was de eerste fout die ik maakte dat niemand dacht dat het een goed idee was. En daarom waren de kwalificatiecriteria voor de eerste paar mensen die soliciteerden vooral of ze soliciteerden. Stel je voor dat je naar een sollicitatiegesprek gaat, je hoeft alleen maar ja te zeggen, en je hebt de baan. Ik begon niet per se met het beste plan. Toen we het pad afliepen, zou ik zeggen dat we een paar fouten hebben gemaakt over hoe we het ene of in het andere land konden uitbreiden. Maar aan het einde, als iemand je 4 miljard dollar wil geven voor ongeveer 27% van een zesjarig bedrijf, maar het enige laatste criterium is dat je het ermee eens moet zijn dat zij het bestuur controleren, dan kijk ik nog steeds en denk dat als ik mijn baan meer wilde behouden dan dat geld in het bedrijf, ik waarschijnlijk niet goed geschikt was voor mijn baan.”
Het volledige interview kan je hierboven kijken en het transcript van het gesprek kan je hier terug vinden.