Los Angeles zet influencer in om jeugdig cannabis gebruik te ontmoedigen

De Los Angeles County Department of Public Health zette influencer Akeshia King (Kesh Kesh) in om minderjarig cannabis gebruik te ontmoedigen.

0
- Advertentie -

In opdracht van de Los Angeles County Department of Public Health heeft Fraser Communications een voorlichtingscampagne via sociale media opgezet over de gevaren van het gebruik van cannabis onder de wettelijke leeftijd van 21 jaar. Dat schrijven ze in een persbericht. Een van de video’s met tiener-influencer Kesh Kesh gaat momenteel viral op Tik-Tok en is ook te zien hierboven dit artikel.

De campagne die 18 maanden geleden werd gelanceerd, werd geïnspireerd en opgezet door lokale tieners, met als doel het bewustzijn te vergroten over de negatieve gevolgen van cannabisgebruik door minderjarigen en daarmee cannabis gebruik te ontmoedigen. Onder het thema “grotere keuzes” maken (#BiggerChoices) gebruikte de campagne jonge influencers om nauwkeurige informatie uit betrouwbare bronnen te verstrekken om tieners te waarschuwen voor de gevaren van cannabisgebruik door minderjarigen.

Los Angeles zet Akeshia King (Kesh Kesh) in om minderjarig cannabis gebruik te ontmoedigen

Akeshia King – bekend als Kesh Kesh – is een influencer met alleen al op Instagram 550.000 volgers. Kesh Kesh plaatste de video op haar Tik-Tok-pagina @keshkeshofficiall, wat resulteerde in een toename van jonge kijkers die geïnspireerd raakten door het bekijken van het nummer en het maken van hun eigen versies. Het aantal TikTok-video’s dat het Kesh Kesh-nummer gebruikt, blijft elke maand toenemen en bereikt 85K jongeren, met 40K vind-ik-leuks en meer.

In de evaluatie van cannabis na de campagne, uitgevoerd door Faser Communications, resoneerde de Kesh Kesh Weed Rap Song bij tieners. De meerderheid van de ondervraagden zei dat ze het “informatief, betrouwbaar, de aandacht trekken, overtuigend, een reden gaven om geen cannabis te gebruiken, ze dachten dat ze iets beters met hun leven konden doen, en leuk om te zien.”

“Als creatieve en innovatieve marketeers geloven we in de kracht van het gebruik van de juiste influencers en vinden we het leuk om deze in bijna elke campagne die we voeren in te bouwen – vooral omdat sociale media tegenwoordig een cruciaal onderdeel van communicatie is”, zei Renee Fraser in het persbericht, President en CEO van Fraser Communications.

De voorlichtingscampagne liep van mei 2019 en genereerde meer dan 112.239.519 miljoen vertoningen en meer dan 55.872 uur aan video bekeken.