Tilray neemt acht bier- en drankmerken over van Anheuser-Busch

Tilray Brands kondigt definitieve overeenkomst aan om iconische biermerken over te nemen en breidt zijn positie in de VS verder uit.

0
tilray
- Advertentie -

Tilray (NASDAQ:TLRY) kondigde vorige week aan in een persbericht dat het bedrijf een definitieve overeenkomst heeft gesloten om acht bier- en drankmerken over te nemen van Anheuser-Busch (NYSE:BUD). Na voltooiing van gebruikelijke afsluitende voorwaarden zal Tilray Shock Top, Breckenridge Brewery, Blue Point Brewing Company, 10 Barrel Brewing Company, Redhook Brewery, Widmer Brothers Brewing, Square Mile Cider Company en HiBall Energy verwerven. De transactie omvat huidige werknemers, brouwerijen en brouwerijcafés die verband houden met deze merken. De aankoopprijs zal volledig in contanten worden betaald en de transactie wordt naar verwachting in 2023 afgerond.

Strategische overname van gevestigde bier- en drankiconen

Deze bier- en drankmerken genieten sterke klantenloyaliteit en diversifiëren verder het groeiende segment van de Amerikaanse drankenindustrie bij Tilray Brands, aldus het bedrijf in het persbericht.

De verwachte verkoopvolume van de overgenomen merken zal Tilray Brands opwerken tot de op vier na grootste ambachtelijke bierproducent in de VS, een stijging vanaf de negende positie, naast de huidige merken SweetWater Brewing Company, Montauk Brewing Company, Alpine Beer Company en Green Flash Brewing Company.

Daarnaast is Tilray Brands eigenaar van Breckenridge Distillery, een bekroond merk in gedistilleerde dranken, en Happy Flower CBD bruisende niet-alcoholische cocktails.

Diversificatie en groei in de Amerikaanse bierindustrie

“Deze aankondiging verstevigt onze nationale leiderschapspositie en ons aandeel in de Amerikaanse ambachtelijke biermarkt en markeert een grote stap voorwaarts in onze diversificatiestrategie(…)”

Irwin D. Simon, voorzitter en CEO van Tilray Brands, verklaarde in het persbericht: “Deze aankondiging verstevigt onze nationale leiderschapspositie en ons aandeel in de Amerikaanse ambachtelijke biermarkt en markeert een grote stap voorwaarts in onze diversificatiestrategie. We kijken ernaar uit om samen te werken met de teams achter deze iconische merken die een grote klantenloyaliteit genieten en een geschiedenis hebben van het leveren van sterke prijswinnende producten met enorme groeikansen. Tilray is volledig toegewijd om te investeren in en het bevorderen van de toekomst van de Amerikaanse ambachtelijke bierindustrie door nieuwe innovaties te stimuleren die de groei van onze consumentenbasis verder versnellen.”

De Simon vervolgde: “Door gebruik te maken van de diepgaande expertise op het gebied van consumentenverpakte goederen van het leiderschapsteam van Tilray en onze staat van dienst op het gebied van overname-integratie, streven we zowel naar inkomsten- als kostenbesparingen, terwijl we de nationale distributie aanzienlijk uitbreiden naar gewilde markten in de VS en internationaal. In slechts drie jaar tijd heeft Tilray zijn leiderschapspositie in de ambachtelijke bierindustrie gevestigd, en we zijn van plan om die verandering teweeg te brengen die de sector nieuw leven inblaast. Na federale legalisering van cannabis verwachten we gebruik te maken van onze leidende positie, brede distributienetwerk en portefeuille van geliefde drank- en welzijnsmerken om THC-gebaseerde producten op te nemen en alle commerciële kansen te maximaliseren.”

Andy Thomas, president van The High End bij Anheuser-Busch, zei in het persbericht: “Tilray Brands nam begin dit jaar contact met ons op met interesse in het kopen van deze merken en brouwerijen, en sindsdien hebben we veel positieve gesprekken gehad die hebben geleid tot de aankondiging van vandaag. De getalenteerde mensen achter deze merken en brouwerijen, samen met onze aanzienlijke investeringen in hen in de loop der jaren, hebben ze gepositioneerd voor een mooie toekomst met Tilray Brands. We zijn toegewijd om de komende maanden samen te werken met Tilray Brands om te zorgen voor een soepele overgang voor de mensen die elke dag werken om deze geweldige bieren en dranken bij consumenten in heel de VS te krijgen.”

Ty Gilmore, president van U.S. Beer bij Tilray Brands, voegde eraan toe: “Met deze transactie wordt verwacht dat onze bieractiviteiten qua omvang zullen verdrievoudigen, van 4 miljoen naar 12 miljoen gevallen per jaar. In de toekomst zullen we verder kapitaliseren op het potentieel van deze merken door productinnovatie, samenwerkingen met winkeliers en uitgebreide distributie naar belangrijke markten, waaronder de Pacific Northwest en Californië.”