Aphria (NASDAQ:APHA) koopt craft bier producent SweetWater Brewing op

SweetWater's portfolio van biermerken, inclusief het vlaggenschip 420-merk, biedt Aphria een schaalbaar platform voor uitbreiding naar de VS en Canada.

0
Aphria
- Advertentie -

Eerder deze week kondigde het Canadese Aphria (NASDAQ:APHA) aan in een persbericht dat het craft bier producent SweetWater Brewing Company heeft opgekocht en daarmee hun entree maakt op de Amerikaanse markt. Er zou ongeveer 300 miljoen dollar met de overname zijn gemoeid.

Aphria gaat de Amerikaanse markt op na overname craft bier producent SweetWater Brewing Company

SweetWater, opgericht in 1997 door Freddy Bensch, heeft een sterke distributie opgebouwd in 27 staten plus Washington D.C. en heeft voldoende capaciteit om distributie-inspanningen in nieuwe regio’s te ondersteunen, met beperkte kapitaaluitgaven. Vanuit zijn ultramoderne craft bier brouwerij in Atlanta, Georgia, produceert SweetWater een uitgebalanceerde verscheidenheid aan ambachtelijke bieren, het hele jaar door en seizoensgebonden, met SweetWater-dranken verkrijgbaar in ongeveer 29.000 winkellocaties, variërend van onafhankelijke winkels tot nationale ketens. Dankzij de aanzienlijke activiteiten op locatie van SweetWater kunnen consumenten genieten van de variëteiten in meer dan 10.000 restaurants en bars.

SweetWater-dranken [zijn] verkrijgbaar in ongeveer 29.000 winkellocaties, variërend van onafhankelijke winkels tot nationale ketens

Naast de traditionele distributie, worden SweetWater 420 Extra Pale Ale en IPA geserveerd op alle Delta-vluchten nationaal en internationaal in meer dan 50 landen op zes continenten, wat heeft bijgedragen aan het vergroten van het merkbereik van SweetWater op zowel nationaal als internationaal niveau. Het bedrijf organiseert ook een jaarlijks muziekfestival, SweetWater 420 Fest, dat is uitgegroeid tot een van de grootste muziekfestivals in de VS, waardoor de naamsbekendheid in het hele land toeneemt.

In 2019 werd de 420 Strain G13 IPA het beste nieuwe ambachtelijke merk in de VS in de eerste 12 maanden na de lancering. Naast branding gebruiken de verschillende 420 soorten ambachtelijke brouwsels van SweetWater terpenen en natuurlijke henneparoma’s die, in combinatie met geselecteerde hop, de smaken en aroma’s van populaire cannabissoorten nabootsen, om zo een beroep te doen op een trouwe consumentenbasis die de 420 Strain G13 IPA hun # 2 best verkochte bier en # 1 best verkochte nieuwe ambachtelijke bier in de VS heeft gemaakt. Voor het jaar dat eindigde op 31 december 2019 genereerde SweetWater Brewing Company een netto-omzet en een aangepaste EBITDA van respectievelijk $ 66,6 miljoen en $ 22,1 miljoen, en nam het productievolume toe volgens de Brewers Association met 7% op jaarbasis tot bijna 261.000 vaten, tweemaal de groei van de ambachtelijke biermarkt op nationaal niveau.

Reactie CEO van Aprhia, Irwin D. Simon

“Onze sterke balans en toegang tot kapitaal hebben ons in staat gesteld de VS binnen te komen via deze strategische en positieve acquisitie. We zullen onze aanwezigheid in de VS vestigen en uitbreiden via SweetWaters robuuste, winstgevende platform van ambachtelijke brouwinnovatie, productie, marketing en distributie-expertise. Tegelijkertijd zullen we naamsbekendheid opbouwen voor onze cannabismerken voor volwassen gebruik, Broken Coast, Good Supply, Riff en Solei, door onze deelname aan de groeiende markt van $ 29 miljard voor ambachtelijke bieren in de VS, vooruitlopend op een mogelijke toekomstige legalisatie van cannabis door de staat of de federale overheid,” zei Irwin D. Simon in het persbericht, Aphria’s voorzitter en Chief Executive Officer. “We kijken ernaar uit om voort te bouwen op de sterke punten van elk van onze respectieve en complementaire merken, ons productaanbod te diversifiëren, ons consumentenbereik te vergroten en de loyaliteit bij de consument te vergroten.”

“(…)We zullen onze aanwezigheid in de VS vestigen en uitbreiden via SweetWaters robuuste, winstgevende platform(…)”

“We zijn verheugd Freddy en het hele SweetWater-team te verwelkomen in de Aphria-familie”, vervolgde Simon in het persbericht.

“Als een doelgericht bedrijf is Aphria er trots op dat het leidend is met onze kernwaarden en zet zich in om het leven van mensen ten goede te veranderen door te investeren in onze producten, onze mensen en onze planeet – een gevoel dat SweetWater volledig met ons deelt.”

Reactie Freddy Bensch, oprichter en CEO van SweetWater Brewing Company

Freddy Bensch, de oprichter en Chief Executive Officer van SweetWater, merkte op in het persbericht: “We zijn verheugd over de mogelijkheid om ons aan te sluiten bij een toonaangevend wereldwijd cannabisbedrijf en een succesvolle toekomst op te bouwen op basis van de sterke punten die we beiden in deze combinatie inbrengen. Ons 420 merkaanbod en SweetWater 420 Fest zullen een aanvulling vormen op de cannabisactiviteiten van Aphria en wederzijdse kansen creëren voor versnelde uitbreiding naar andere cannabis- en drankgerelateerde producten in de VS en Canada. We zullen ons groeiende drankenaanbod benutten en een nog sterker, meer gediversifieerd bedrijf opbouwen met een voortdurende focus op authentiek en onderscheidend merken die enkele van de meest verse, smaakvolle ingrediënten gebruiken om innovatieve dranken van hoge kwaliteit te creëren, waaronder bieren, seltzers, sterke dranken en niet-alcoholische dranken die onze loyale en groeiende consumentenbasis van SweetWater gewend is.”

- Advertentie -
Cannabis Industrie Awards
- Advertentie -