Canopy Growth Corporation (NYSE:CGC) en Acreage Holdings kondigde gisteren aan in een persbericht dat na de implementatie van hun gewijzigde overeenkomst, Acreage Holdings een plan heeft ontwikkeld om de diverse drankenportfolio van Canopy Growth in de Verenigde Staten op de markt te brengen.

Acreage Holdings, actief in Illinois en Californië, verwacht in de zomer van 2021 Canopy Growth’s drankenlijn met THC aan te kunnen bieden. Naast het verkopen van producten in zijn eigen winkels, zal Acreage Holdings toegang krijgen tot bestaande distributiekanalen via strategische zakelijke relaties.

Reactie David Klein, CEO van Canopy Growth

“(…)meer dan 1,7 miljoen blikjes van onze THC-geïnfuseerde RTD-dranken(…) zijn tot nu toe verkocht”

“We hebben een ongelooflijk succesvolle introductie gehad in Canada met onze drankenlijn met THC, met meer dan 1,7 miljoen blikjes van onze THC-geïnfuseerde RTD-dranken, zoals Tweed’s Houndstooth & Soda en Bakerstreet & Ginger, die tot nu toe zijn verkocht”, aldus David Klein in het persbericht, CEO van Canopy Growth. “We hebben een nieuwe productcategorie geïntroduceerd voor cannabisgebruikers waarvan we wisten dat ze het potentieel hadden om een ​​van de meest volwassen industrieën te ontwrichten en sinds de lancering in Canada bezit Canopy Growth nu 5 van de 6 beste SKU’s in de drankencategorie met een marktaandeel van 74%. We zijn verheugd dat de dranken van Canopy volgende zomer op de Amerikaanse markt worden geïntroduceerd.”

“We zien dranken met THC als een game-changer in Amerikaanse cannabis en we zijn verheugd om Canopy Growth’s unieke drankaanbod volgend jaar te lanceren op onze kernmarkten met het grootste groeipotentieel”, aldus Bill Van Faasen in het persbericht, interim-CEO van Acreage Holdings. “We werken al aan onze mogelijkheden voor de productie van dranken en kijken ernaar uit om de schat aan ervaring en onderzoek aan te boren die Canopy te bieden heeft na de succesvolle intrede in de categorie vorig jaar.”

De bedrijven kijken ernaar uit om Amerikaanse consumenten hun drankenaanbod aan te bieden dat beter zal lijken op de huidige portiegroottes voor drank en alcohol, aldus het persbericht afsluitende.