Kijtip: Tim Hofman’s BOOS over CANNAFUEL

Kijktip voor CBD verkopers en promotors.

0
- Advertentie -

Tim Hofman, wie kent hem niet? Tim heeft de laatste jaren veel succes met zijn programma’s, waaronder BOOS. In december besteedde het programma aandacht aan een cannabinoïden gerelateerd bedrijf: CANNAFUEL.

Tim Hofman’s BOOS pakt CANNAFUEL en Dietim aan

Er gaan nogal wat dingen fout, of mogen simpelweg niet. Zo worden er van allerlei soorten claims gedaan, die uit den boze zijn bij CBD producten. In de laatste aflevering BOOS van het jaar 2020, confronteren ze de verkoper en een van de promotors van het product.

“Tim van Teunebroek, ook wel Dietim (voorheen Snapking), promoot tegenwoordig Cannafuel. Dit supplement bevat bepaalde ingrediënten die je niet alleen zouden helpen afvallen, maar waardoor het product ook als een soort pre-workout dient. Klinkt super. En dat voor maar €60 per 15 milliliter (!). Eén klein probleempje: na een paar wetenschappers te hebben gesproken blijkt dat het product totaal geen nut heeft voor de beweringen die erover worden gemaakt. Daarnaast worden er behoorlijk wat regels overtreden. Die van de NVWA, bijvoorbeeld. En de Reclame Code Commissie. En de Europese Autoriteit voor voedselveiligheid. Om maar wat voorbeelden te noemen.”

Voor zij die CBD producten verkopen danwel promoten, is het daarom wel zinvol om de reportage eens te bekijken.