WeedMaps ageert tegen cannabismarketing censuur met digitaal spotje

WeedMaps drijft de spot met advertentie beperkingen van de cannabisindustrie met een digitale reclamespot rondom 'Brock Ollie'.

0
- Advertentie -
Dutch Passion

Eerder deze week toonde WeedMaps (NASDAQ:MAPS) een digitale reclamespot bekend in een persbericht die samenvalt met het meest bekeken evenement van het jaar in de Verenigde Staten (de Super Bowl), waarin de huidige reclamebeperkingen worden aangepakt die worden opgelegd aan legale cannabisbedrijven en -merken voor het op de markt brengen van hun producten en diensten.

WeedMaps drijft de spot met advertentie beperkingen van de cannabisindustrie

De digitale advertentie van Weedmaps personifieert cannabis als een personage genaamd Brock Ollie. De spot van 30 seconden (die hierboven is te zien) lijkt op een broccolihoofd, de groente-emoji die vaak wordt gebruikt als visuele representatie van cannabis. De advertentie is een humoristische kijk op de uitdagingen die worden opgelegd aan de bredere industrie, waaronder censuur op sociale media en een gebrek aan consistente reclameregels, waardoor cannabisgerelateerde spots worden beperkt tijdens nationale televisie-evenementen, zoals tijdens de Super Bowl. Brock Ollie werpt een licht op de marketinghindernissen die de groei van de cannabisindustrie en consumenteneducatie blijven belemmeren, en ook ruimte scheppen voor het bestaande stigma dat met cannabis wordt geassocieerd.

Brock Ollie werpt een licht op de marketinghindernissen die de groei van de industrie en consumenteneducatie blijven belemmeren(…)

“Ondanks dat driekwart van het land cannabis heeft gelegaliseerd en het tweeledige enthousiasme dat we nog steeds zien ter ondersteuning van verandering op federaal niveau, blijft de industrie te maken krijgen met wegversperringen die de concurrentie op de legale markt belemmeren en kansen op onderwijs verstikken”, aldus Chris Beals in het persbericht, algemeen directeur van Weedmaps. “Het is ironisch dat de grootste reclameavond een scala aan consumentenmerken in gereguleerde sectoren zal bevatten, van alcoholische dranken tot sportweddenschappen, maar legale cannabiswinkels, -merken en bedrijven zijn uitgesloten.”

Hoewel de acceptatie rond cannabisconsumptie blijft groeien, waarbij bijna drie op de vier (72%) cannabisconsumenten zeggen dat iedereen of bijna iedereen weet dat ze cannabis consumeren, zegt minder dan de helft (49%) van de cannabisconsumenten dat ze experts of bekwaam zijn als het gaat om kennis over cannabis. Ondanks de honger van de consument en de vraag naar meer informatie, worden spelers in de industrie nog steeds geconfronteerd met wegblokkades, omdat ze niet alleen navigeren hoe ze consumenten kunnen bereiken, maar ook hoe ze hen in staat kunnen stellen weloverwogen aankoopbeslissingen te nemen.

“Reclamebeperkingen zijn gewoon een onderdeel van een veel groter probleem”

“Reclamebeperkingen zijn gewoon een onderdeel van een veel groter probleem”, vervolgde Beals in het persbericht.

“Objectieve en betrouwbare informatie over cannabis is een integraal onderdeel van de aanhoudende groei van deze industrie. Het gebrek aan dergelijke informatie en de huidige beperkingen die cannabiseducatie belemmeren, blijven een negatieve invloed hebben op andere gebieden, zoals medisch onderzoek, en het wordt tijd dat we ze beginnen aan te pakken.”

“Cannabis is hier. Laten we erover praten”

De advertentie van Weedmaps moedigt kijkers aan om na te denken over waarom het nodig is om de cannabisplant te vervangen door items zoals broccoli, bomen, esdoornbladeren, wolken en andere referenties om de beperkingen in de marketing- en advertentieruimte te omzeilen. De boodschap wordt het best samengevat door de call to action aan het einde van de spot; “Cannabis is hier. Laten we erover praten.”