Canopy Growth doet al zijn cannabiswinkels van de hand

Canopy Growth doet zijn winkels onder de namen Tweed en Tokyo Smoke van de hand, maar blijft eigenaar en exploitant van het merk Tweed.

0
Canopy Growth
- Advertentie -
Cannabis Industrie Awards 2022

Eerder deze week maakte Canopy Growth (NASDAQ:CGC) bekend in een persbericht dat het maar liefst al zijn cannabiswinkels van de hand doet, waaronder de winkels die opereren onder de namen Tweed en Tokyo Smoke.

Canopy Growth doet cannabiswinkels, waaronder die onder de naam Tweed en Tokyo Smoke, allemaal van de hand

Het bedrijf heeft een overeenkomst bereikt met OEG Retail Cannabis (OEGRC), een bestaande Canopy Growth-licentiehouder die momenteel de franchise-winkels Tokyo Smoke in Ontario bezit en exploiteert. Als onderdeel van deze overeenkomst heeft OEGRC ermee ingestemd om alle bedrijfswinkels van Canopy Growth buiten Alberta over te nemen, evenals alle aan Tokyo Smoke gerelateerde intellectuele eigendom. Het bedrijf heeft ook een overeenkomst bereikt met 420 Investments Ltd. op grond waarvan FOUR20 heeft ingestemd met het verwerven van de eigendom van vijf winkellocaties in Alberta. De afsluiting van de OEGRC-transactie en de VIER20-transactie is onderworpen aan goedkeuringen van regelgevende instanties en andere gebruikelijke afsluitingsvoorwaarden.

“We zetten de volgende cruciale stap om Canopy vooruit te helpen als een toonaangevend premium merkgericht CPG-cannabisbedrijf, terwijl we de strategie van het bedrijf bevorderen om te investeren in productinnovatie en -distributie om de omzetgroei in de Canadese recreatieve markt te stimuleren”, aldus David Klein in het persbericht, CEO van Canopy Growth. “Door deze afspraken te realiseren met organisaties die over bewezen expertise in cannabisretail beschikken, zorgen we voor continuïteit voor consumenten en teamleden. Door het toonaangevende retailleiderschap dat OEGRC en FOUR20 hebben laten zien, zullen ze Canadese consumenten blijven bedienen met de hoogwaardige winkelervaringen die essentieel zijn voor succes in een nieuwe industrie.”

De operationele besparingen die door deze transacties worden gerealiseerd, zullen er naar verwachting toe leiden dat de verwachte verkoop-, algemene en administratieve kostenbesparingen van Canopy dichter bij de bovenkant van de op jaarbasis berekende doelstelling zullen liggen die wordt verwacht als onderdeel van de op 26 april 2022 aangekondigde kostenbesparingsacties.

Naast de voorgaande desinvesteringen is ook de hoofdlicentieovereenkomst tussen Canopy Growth en Alimentation Couche-Tard Inc. met betrekking tot het gebruik van het merk Tweed voor fysieke winkels in Ontario beëindigd.

Canopy Growth blijft eigenaar en exploitant van het merk Tweed.