Pepsico brengt energiedrank op de markt in Duitsland met hennepextract

Rockstar energiedrank, overgenomen door Pepsico, komt met een lijn producten met hennepextract voor de markt in Duitsland.

0

De Amerikaanse multinational Pepsico (van onder andere Pepsi) maakte vorige week bekend met een persbericht dat het na het overnemen van het Rockstar energiedrank, nu met een lijn producten met hennepextract de markt in Duitsland op gaat.

Pepsico komt met Rockstar energiedrank met hennepzaadextract

Met Energy + HEMP breidt Rockstar – onderdeel van ‘s werelds op een na grootste voedingsbedrijf PepsiCo sinds 2020 – nu zijn energiedrankenportfolio uit met drie varianten met hennepzaad extract. Rockstar Energy + HEMP verschijnt in de smaken “Original”, “Tropical Burst” en “Prickly Cactus”. De nieuwe stimulerende middelen zorgen voor een intense frisheidskick met de uitgebalanceerde mix van cafeïne, guarana en taurine met daarbovenop een intense hennep-smaak.

“(…)eerste PepsiCo-winkel ter wereld die Rockstar Energy + HEMP lanceert(…)”

“Met 14 procent groei, 1,5 miljard euro omzet voor bijna 600 miljoen liter gedronken, zijn energiedranken de groeimotoren voor de niet-alcoholische drankenmarkt. Ons merk Rockstar is marktleider in het smaaksegment met een marktaandeel van 35 procent”, zegt Isabel Teves, Commercieel Directeur Beverages D / A / CH bij PepsiCo in het persbericht. “60% van de groei in het energiedrankensegment wordt gedreven door innovaties. Hier loopt Rockstar voorop met nieuwe ontwikkelingen zoals XD-Power – de innovatie werd gelanceerd in het energiedrankensegment in 2020. We zullen innovaties positioneren. energiemarkt als geheel zal worden vergroot. Dat we dit kunnen en het vertrouwen hebben van de wereldspeler PepsiCo achter ons, wordt bewezen door het feit dat we de eerste PepsiCo-winkel ter wereld zijn die Rockstar Energy + HEMP lanceert. Als de op een na grootste rockster markt, is PepsiCo DACH een duidelijke groeimarkt voor het merk, dat vorig jaar voor $ 3,85 miljard in de groep werd geïntegreerd.”

Steeds meet dranken met cannabis of hennep

Pepsico is zeker niet het eerste mainstream merk dat iets met hennep of cannabis doet, maar het is wel een van de grootste. Vorig jaar augustus ging Canadese cannabisproducent Hexo al een samenwerking aan met Molsen Coors. Canopy Growth lanceerde eerder deze maand CBD-drankmerk Quatreau en kondigde een THC drankenlijn aan voor de VS in oktober vorig jaar. Aphria kondigde in november 2020 aan dat het craft bier producent SweetWater Brewing had opgekocht. Maar het bekendste merk is Hifi Hops met THC en/of CBD in plaats van Alcohol van het biermerk Lagunitas, onderdeel van Heineken.

Recent onderzoek in de VS toonde overigens dat consumenten nog niet echt bewust zijn van cannabishoudende dranken.

- Advertentie -
Cannabis Industrie Awards
- Advertentie -