Playboy lanceert cannabis legalisatie campagne i.s.m. NORML, MPP

Na de lancering van 'CBD by Playboy', lanceert daarnaast het bedrijf deze week een drieledige cannabis legalisatie campagne.

0
Playboy
- Advertentie -

Playboy kondigde deze week in persbericht aan een hervormings- en belangenbehartigingscampagne voor cannabis legalisatie aan en zet daarmee zijn decennialange werk voort om aan te dringen op legalisatie, decriminalisering en destigmatisering van cannabis.

In de drieledige campagne gericht op beleid, mensen en cultuur roept Playboy op tot landelijke legalisatie; creëert mentorschaps- en Playboy Foundation-subsidieprogramma’s om ondervertegenwoordigde ondernemers en mensen die ten onrechte gevangen zitten te ondersteunen; en organiseert een bewustmakingscampagne van een week. Initiële partners zijn onder meer de National Organization for the Reform of Marijuana Laws (NORML), Last Prisoner Project, Marijuana Policy Project, Veterans Cannabis Project en het Eaze Momentum Program.

Reactie Rachel Webber, CMO van Playboy

“Veel te lang is het beleid van ons land ten aanzien van cannabis achterlijk en bestraffend geweest, wat leidt tot decennia van onrecht in ons rechtssysteem en tot sociaal stigma en schaamte”

“Sinds de oprichting heeft Playboy gestreden voor culturele vooruitgang die geworteld is in de kernwaarden gelijkheid, vrijheid van meningsuiting en het idee dat plezier een fundamenteel mensenrecht is. Veel te lang is het beleid van ons land ten aanzien van cannabis achterlijk en bestraffend geweest, wat leidt tot decennia van onrecht in ons rechtssysteem en tot sociaal stigma en schaamte”, aldus Rachel Webber, CMO van Playboy Enterprises in het persbericht. “Als beheerder van een iconische bedrijf van vooruitgang, is het onze plicht om het werk voort te zetten dat Playboy meer dan vijf decennia geleden begon. Door te pleiten voor hervorming van de cannabiswet en de positieve rol die cannabis speelt in het leven van mensen als een vorm van recreatie, vrije meningsuiting te promoten en gezondheid. We zijn er trots op dat we onze platforms en middelen inzetten om deze zaak te ondersteunen en we zijn dankbaar voor het partnerschap en de steun van de organisaties die een leidende rol spelen bij het pleiten voor hervorming van de wetgeving, sociale rechtvaardigheid en culturele destigmatisering.”

Playboy pleit al lang voor hervorming van de cannabiswetgeving. Dit jaar precies vijftig jaar geleden, in 1970, werd Playboy de trotse eerste donateur van de National Organization for the Reform of Marijuana Laws. In 1969 al publiceerde Playboy het redactionele commentaar “Pot: A Rational Approach“, en consequent hebben de pagina’s van Playboy vol gestaan dat de War on Drugs en soortgelijke acties systematische ongelijkheid hebben gecreëerd, ook in het strafrechtsysteem.

Sinsds deze week verdubbelt Playboy zijn inspanningen ter ondersteuning van cannabishervormings- en belangenbehartigingsprogramma’s.

Playboy zet zich in voor beter beleid, de mensen en de cultuur

  • Over beleid: Playboy riep officieel op tot grote beleidswijziging in de Verenigde Staten in een opiniestuk van CEO Ben Kohn dat eerder deze week is gepubliceerd. Dit stuk roept het Congres op om de MORE Act in stemming te brengen en goed te keuren, wat ertoe zou leiden dat cannabis volledig uit de Controlled Substances Act wordt geschrapt, een belangrijke eerste stap om het federale verbod op te heffen; evenals bepalingen die het strafregister van cannabis schrappen, en een reservering van federale dollars voor herinvestering van de gemeenschap in de gebieden die het meest worden geschaad door het cannabisverbod. Voorafgaand aan de verkiezingen van 2020 zal Playboy ook samenwerken met NORML, het Marijuana Policy Project en het Veterans Cannabis Project om kieswijzers en -informatie te promoten en het publiek, met name in referendumstaten, aan te moedigen om waar relevant deel te nemen aan nationale, staats- en lokale verkiezingen.
  • Over mensen: Playboy ondersteunt personen die nadelig zijn beïnvloed door onrechtvaardige wetten en werkt in eerste instantie aan het vergroten van diversiteit en rechtvaardige deelname aan de cannabisindustrie door middel van partnerschappen met het Last Prisoner Project en het Eaze Momentum Program. Het bedrijf zal het Prison to Prosperity-programma van het Last Prisoner Project ondersteunen via Playboy-mentorschap voor voorheen gedetineerde personen die zijn getroffen door de criminalisering van cannabis en een Playboy Foundation-subsidie ​​van $ 25.000 om de terugkeer van de organisatie te ondersteunen. Het bedrijf kondigde deze week ook een Playboy Foundation-subsidie ​​van $ 25.000 en ondersteuning van leidinggevend mentorschap aan voor het EAZE Momentum Business Accelerator-programma dat is ontworpen om ondervertegenwoordigde oprichters in de cannabisindustrie te ondersteunen en te versterken.
  • Over cultuur: Playboy gebruikt zijn mediaplatforms al bijna 70 jaar om de culturele perceptie van cannabis te verschuiven en het gesprek naar de mainstream te sturen. Het bedrijf zal dat werk voortzetten en uitbreiden met een bewustmakingscampagne in de aanloop naar en tijdens de Nationale Expungement Week, met creatieve partners Better Half, een mobiel-first creatief bureau. Playboy zal zijn sociale mediaplatforms en die van prominente Playboy Playmates (Teela LaRoux, Eugena Washington, Monica Sims, Jessica Wall en Ashley Hobbs) – die gezamenlijk tientallen miljoenen volgers bereiken – lenen aan vertegenwoordigers van het Marijuana Policy Project, Last Prisoner Project, het Veterans Cannabis Project en Eaze’s Momentum Program. Deze digitale campagne, samen met nieuw in opdracht gemaakte kunst, geïnspireerd door de ongelijkheden van het federale cannabisverbod van zeven kunstenaars, zal het bewustzijn vergroten en een gesprek op gang brengen over de ongelijkheden en het stigma rond cannabis van vandaag.

Eerder berichtten we al dat het bedrijf onlangs ook zijn “CBD by Playboy” lijn heeft gelanceerd: een productlijn op basis van CBD, speciaal ontworpen om intimiteit en seksueel genot te versterken.