Verkoop concentraten in VS op 10 juli (710) met 50% toegenomen

10 juli begint een steeds belangrijkere feestdag (710) voor de cannabiscultuur te worden.

0
akerna 710 concentraten hasjolie
Hasjolie concentraten gemaakt met het oplosmiddel butaan (BHO).
- Advertentie -

Akerna (NASDAQ:KERN), een toonaangevende leverancier van software en ontwikkelaar van de eerste seed-to-sale enterprise resource planning (ERP) softwaretechnologie (MJ Platform®) voor de cannabisindustrie, maakte vorige week bekend in een persbericht dat de verkoop van concentraten op zaterdag 10 juli met 50% steeg, ook wel bekend als “710 Day”, een feestdag voor de cannabiscultuur om het gebruik van concentraten te vieren.

De beste vijf verkopende concentraten op 10 juli waren:

  1. Live Resin
  2. Budder
  3. Oil
  4. Shatter
  5. Rosin

Bij het vergelijken van gemiddelden van eerdere 10 juli’s tot 2021, ontdekte Akerna enkele interessante verschuivingen in consumentengedrag. Waar de 30-40-jarigen dit jaar het grootste deel van de bestedingen hadden, namen de onder de 30-jarigen de leiding per leeftijdsgroep:

Per leeftijdsgroep

  • Onder 30 – 37%
  • 30-40 –34%
  • 40-50 – 16%
  • 50-60 –8%
  • Over 60 – 5%

Een andere interessante concentraten trend in de gegevens van 2021 tot nu toe toont een verschuiving in vrouwelijke productvoorkeuren, waarbij concentraten de populariteit van edibles in de eerste helft van het jaar inhalen:

Marktaandeel vrouwelijke productbestedingen (2021 tot nu toe)

  • Toppen – 44%
  • Cartridges en pennen – 34%
  • Concentraten – 10,2%
  • Edibles – 8,9%
  • Overig – 2,9%

“(…)naarmate  stigma afneemt en de beschikbaarheid toeneemt, veranderen consumenten de manier waarop ze cannabis consumeren”

“Hoewel 420 de meest winstgevende cannabiscultuurvakantie blijft, hebben we jaar-op-jaar stijgingen gezien in de concentraten uitgaven op 710″, zegt James Ahrendt in het persbericht, Business Intelligence Architect bij Akerna. “Wat echt mijn aandacht trok in dit rapport was dat vrouwen voor het eerst meer uitgeven aan concentraten dan aan edibles in 2021. Edibles worden al lang gezien als de gemakkelijkste manier om je cannabis te doseren, maar naarmate het stigma rond gebruik afneemt en de beschikbaarheid van cannabis toeneemt, veranderen consumenten de manier waarop ze cannabis consumeren.”

Helaas wordt in Nederland hasjolie als harddrugs gezien en mag niet in coffeeshops verkocht worden. Ook in het aanstaande Experiment Gesloten Coffeeshopketen en met Wietwet zouden concentraten niet worden gereguleerd. Lees daarom ook Mauro’s pleidooi om alle vormen van hasjolie (concentraten) ter bevordering van de volksgezondheid te reguleren.