Greenlane verkoopt aandeel in VIBES vloei voor 5,3 miljoen dollar

Greenlane heeft zijn aandeel in VIBES vloei voor 5,3 miljoen dollar verkocht, maar behoudt de distributierechten en blijft strategische partner.

0
greenlane berner vibes prerols hulzen
Via Twitter
- Advertentie -
Dutch Passion

Greenlane (NASDAQ:GNLN), de groothandel in cannabis accessoires en e-sigaretten en sinds de overname van Concious Wholesale in 2019 ook actief in Nederland, heeft eerder deze week bekend gemaakt in een persbericht dat het zijn aandeel in de VIBES vloei heeft verkocht voor 5,3 miljoen dollar.

De ‘strategische verkoop’ sluit aan bij de plannen van Greenlane om het bedrijf te kapitaliseren en de weg naar winstgevendheid van het bedrijf te versnellen. Het bedrijf verkocht zijn belang in VIBES™ tegen een ondernemingswaarde van ongeveer 1x de omzet van VIBES over 12 maanden, aanzienlijk hoger dan het impliciete veelvoud dat wordt weerspiegeld in de openbare marktkapitalisatie van het bedrijf, wat de overtuiging van Greenlane bevestigt dat zijn aandelen ondergewaardeerd blijven onder een “som- van de onderdelen” analyse.

Greenlane behoudt wel de distributierechten en blijft strategische partner van VIBES

Volgens de voorwaarden van de verkoop behoudt Greenlane de distributierechten voor VIBES-producten en blijft het een strategische partner van het premium vloei- en kledingbedrijf.

“(…)Als distributeur zullen we onze klanten blijven ondersteunen(…)”

“We zijn verheugd om $ 5,3 miljoen binnen te halen met deze verkoop”, zei Nick Kovacevich in het persbericht, CEO van Greenlane. “We zijn nog blijer te zien dat een van onze merken privé zes keer meer wordt gewaardeerd dan waar onze totale business momenteel wordt gewaardeerd op de openbare markten. We bewonderen het merk VIBES en zijn premiumproducten en kijken ernaar uit om strategisch samen te werken met de eigenaar groep om ervoor te zorgen dat VIBES blijft groeien en succesvol blijft op de markt. Als distributeur zullen we onze klanten blijven ondersteunen, terwijl we onze balans onmiddellijk verbeteren door de verkoop van ons belang.”

“We zijn erg verheugd om deze strategische overgang te voltooien”, zei Berner in het persbericht, CEO van VIBES. “Als merkenbouwer zijn we van mening dat VIBES nog maar aan de oppervlakte komt en dat het toekomstige traject buitengewoon overtuigend is. We waarderen alles wat Greenlane als partner heeft gedaan om VIBES op dit niveau te krijgen, en we kijken ernaar uit om gebruik te maken van hun distributie-expertise en enorme klantennetwerk in de toekomst, aangezien we van VIBES een basisproduct in de schappen over de hele wereld blijven maken.”