Cannabismerk Monogram van Jay-Z daagt het nationale drugsbeleid uit in VS

Digitale en buitenshuise bewustmakingscampagne van Monogram kaart hypocrisie aan door aandacht voor War on Drugs slachtoffers.

0
Monogram Jay Z
(PRNewsfoto/MONOGRAM)

Eerder deze maand lanceerde ‘Jay-Z’ Carter en zijn cannabismerk, Monogram, een landelijke bewustmakingscampagne gericht op cannabiswetgeving, lieten ze weten in een persbericht. De buitenshuis en online campagne vestigt de aandacht op de hypocrisie van de huidige regelgeving voor cannabis in de Verenigde Staten met schokkend, feitelijke krantenkoppen tegen de achtergrond van acht opvallende portretten van personen die zijn aangeklaagd voor cannabisgerelateerde misdrijven. Nu er 45 jaar zijn verstreken na het uitbreken van de War on Drugs, benadrukt de campagne van Monogram het gebrek aan vooruitgang sindsdien, samen met de buitensporige gevolgen waarmee degenen die het slachtoffer zijn geworden van de blijvende effecten in de VS nog steeds worden geconfronteerd.

Jay-Z legt uit

“Cannabiswetten zijn verouderd en onevenredig wreed en bestraffend in vergelijking met de rest van de wettelijke code. We hebben nog steeds geen goede regelgeving voor sms’en tijdens het autorijden in Missouri, maar als je thuis blijft en wiet rookt, word je opgesloten,” deelde meneer Jay-Z in een persbericht. “Ik heb deze campagne gemaakt om de stemmen te versterken van degenen die zijn gestraft voor precies hetzelfde als waar durfkapitalisten nu goed in slagen met de opkomende legale cannabismarkt. We vergeten maar al te vaak dat dit echte mensen zijn wiens dagelijkse leven en toekomst hebben getroffen door deze verouderde wetgevende macht – mensen zoals Bryan Rone, die niet langer een carrière in de verkoop kunnen nastreven vanwege een cannabisgerelateerde veroordeling in 2003.”

Monogram Jay Z
(PRNewsfoto/MONOGRAM)

Zoals blijkt uit de resultaten van de verkiezingen van 2020, evolueren steeds meer staten naar legalisatie, omdat kiezers en wetgevers de potentiële economische en welzijnsvoordelen van de plant erkennen. Hoewel er enige vooruitgang is geboekt, wordt cannabis nog steeds gestigmatiseerd door politieke agenda’s en willekeurige grenzen die nog steeds afbakenen wie ervan kan profiteren, of dat nu door ondernemerschap is of door de positieve effecten van het gebruik ervan. Monogram wil een licht werpen op hoe verouderd deze voorschriften zijn door ze naast elkaar te plaatsen met veel meer verdeeldheid zaaiende realiteiten, verdorven ondeugden of gevaarlijke overtredingen – van kannibalisme tot vlammenwerpers – die allemaal nog steeds zijn toegestaan ​​in de ogen van lokale wetgevers. Deze muurschilderingen, billboards, mobiele advertenties en wild-postings zijn momenteel te zien in Los Angeles, San Francisco, New York, Chicago, Washington D.C. en Miami, met plannen om voor eind maart uit te breiden naar meer steden.

Monogram Jay Z
(PRNewsfoto/MONOGRAM)

Terwijl Monogram streeft naar een toekomst waarin cannabis zijn rechtmatige plaats in de cultuur kan innemen, onderstrepen de afbeeldingen in de campagne van echte mensen die negatief zijn beïnvloed door de War on Drugs dat er nog veel werk moet worden verzet om het onrecht uit het verleden te herstellen. Naast statische beelden met een hoge impact, introduceert de campagne ook videogetuigenissen van de acht aanbevolen personen, die elk de kans bieden om hun ervaringen uit de eerste hand te delen met ongelijke bestraffing voor cannabisdelicten in de VS. Dit beeldmateriaal, dat te zien zal zijn op de Monogram-website, evenals de Instagram, Twitter-, en YouTube-kanalen van het merk en nemen kijkers mee door de persoonlijke omgang van de proefpersonen met het strafrechtsysteem en spreken over kwesties als profilering en buitensporige kosten. Elke deelnemer draagt ​​details bij over hoe hun leven is beïnvloed door onrechtvaardige politiepraktijken, met onomkeerbare gevolgen, variërend van financiële sancties tot opsluiting.

Reactie CEO Steve Allan van The Parent Company, waar Monogram deel van uitmaakt

Met elk initiatief probeert Monogram waardigheid te geven aan de cannabiscultuur, wat niet kan worden bereikt zonder het onrecht uit het verleden recht te zetten. Steve Allan, CEO van The Parent Company, deelde het volgende in het persbericht:

“Een van de grondbeginselen van The Parent Company was het bevorderen van sociale rechtvaardigheid in cannabis(…)”

“Een van de grondbeginselen van The Parent Company was het bevorderen van sociale rechtvaardigheid in cannabis. De onevenredige gevolgen van de War on Drugs zijn verwoestend en we geloven dat het onze verantwoordelijkheid is om de weg te banen voor het proces om de vele fouten recht te zetten tegen de zwarte en andere minderheidsgemeenschappen. Met dit doel voor ogen heeft The Parent Company een social equity ventures-programma gefinancierd om zwarte en andere minderheidsondernemers gelijke kansen te geven voor deelname aan de legale cannabisindustrie. Onder leiding van Shawn ‘JAY-Z’ Carter en Desiree Perez (CEO van Roc Nation), zal dit programma de volgende generatie leiders van cannabisbedrijven identificeren en financieren die waarde creëren voor hun gemeenschappen en diversiteit in onze branche. Het social equity ventures-programma zal de komende maanden officieel van start gaan. Naast het social equity ventures-programma, stelt The Parent Company onze huismerken in staat om deze oproep tot actie te versterken als onderdeel van hun eigen belangenbehartigingscampagnes. We zijn trots op de baanbrekende inspanningen van Monogram om zo’n belangrijk probleem aan te pakken.”